Artykuł
transport
Miliony na drogi rowerowe
Żeby ludzie częściej siadali na rower, musi się poprawić infrastruktura – przekonują samorządowcy i członkowie parlamentarnego zespołu
Aktywiści i samorządowcy domagają się strategii
Polska jako jeden z niewielu krajów Unii Europejskiej do tej pory nie ma krajowej strategii rowerowej. Jak wynika z ostatniego raportu Europejskiej Federacji Cyklistów, oprócz nas tylko Estonia nie opracowała dokumentu, który powinien przedstawiać wizję ruchu rowerowego i cele.
– Krajowa Strategia Rowerowa to narzędzie, które pomoże samorządom uwolnić potencjał zrównoważonej mobilności i zwiększyć liczbę przejazdów rowerowych nie tylko w celach rekreacyjnych, lecz także codziennego transportu – mówi DGP Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska, szef zespołu ds. mobilności Unii Metropolii Polskich. – Pozwoli także skoordynować działania w skali całego kraju, w zakresie spójności tras międzywojewódzkich, ich wspólnego standardu i oznaczeń. Dziś, przez brak współpracy międzygminnej, elementy infrastruktury rowerowej ucinają się na granicach poszczególnych gmin – mówi.