Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-06-05

opłaty

Napoje słodzone. Sprzedawca musi być jak detektyw

Naczelny Sąd Administracyjny ma w tym tygodniu rozstrzygnąć, czy firma, która sprzedaje przez internet napoje słodzone innym przedsiębiorcom, musi badać, po co je kupują

Zdaniem fiskusa taka weryfikacja jest niezbędna, bo jeżeli miałoby się okazać, że kupujący prowadzi jednocześnie sprzedaż detaliczną oraz hurtową, to sprzedawca będzie musiał zapłacić opłatę od środków spożywczych, czyli tzw. podatek od cukru, oraz złożyć w urzędzie skarbowym informację CUK-1. Tak wynika z art. 12d ust. 1 i art. 12e ust. 3 ustawy o zdrowiu publicznym (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1608).

Sprzedawcy tłumaczą, że nie mają możliwości sprawdzenia, czy kupujący faktycznie prowadzi sprzedaż detaliczną oraz hurtową, zwłaszcza gdy kupuje przez internet. Uważają więc, że nie powinni płacić podatku od cukru, gdy kupującym jest inny przedsiębiorca.

Naczelny Sąd Administracyjny miał to rozstrzygnąć 30 maja br. (sygn. akt III FSK 29/23), ale przyznał, że sprawa jest wyjątkowo skomplikowana i odroczył ogłoszenie wyroku do 7 czerwca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00