logistyka
Porty szykują się do rozbudowy. Wybrzeże planuje nowe inwestycje
W Świnoujściu powstanie nowy terminal kontenerowy i tor podejściowy. W Gdyni jest poszukiwana firma, która zrealizuje i zarządzać będzie portem zewnętrznym
Obok Świnoujścia powstanie jedna z najdroższych inwestycji morskich ostatnich lat. Będzie to budowa nowego toru podejściowego o głębokości 17 m, szerokości 500 m i długości 70 km. Inwestycja ma kosztować aż 7,3 mld zł. Zgodnie z podpisaną wczoraj wstępną umową pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Urzędem Morskim w Szczecinie ze środków UE trafi na ten cel 2,8 mld zł. Reszta ma pochodzić ze środków budżetu państwa. Trasa nowego toru wodnego będzie przebiegać tak, by omijać wody terytorialne Niemiec. Obecny tor do Świnoujścia jest płytszy – ma 14,5 m głębokości, a jego trasa częściowo przebiega poza polskimi obszarami morskimi. W efekcie kwestia podejścia do Świnoujścia co jakiś czas była przedmiotem sporu między Polską i Niemcami.



