Czy E-commerce przerodzi się kiedyś w EKOmmerce
Innowacyjne rozwiązania w zakresie sposobu i modelu dostawy przesyłek do klientów mogą zrewolucjonizować e-commerce i sprawić, że zakupy w internecie staną się mniej inwazyjne dla środowiska. Bez edukacji konsumentów i uczestników rynku branża nie stanie się jednak bardziej ekologiczna

W 2022 r. zrealizowano łącznie 921,6 mln sztuk przesyłek kurierskich i tradycyjnych paczek pocztowych, co stanowi wzrost o 14,5 proc. w stosunku do roku 2021 – wynika z „Raportu o stanie rynku pocztowego w 2022 roku” opublikowanego w maju tego roku przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Popularność handlu internetowego rośnie i nic nie wskazuje na to, aby ów kanał sprzedaży znacząco stracił na atrakcyjności wśród kupujących.
Jednak tam, gdzie wzrasta sprzedaż, zwykle rosną też emisje oraz ilość odpadów w związku z naturalną koniecznością dostarczenia konsumentowi zakupionych w internecie produktów; innymi słowy – rośnie negatywny wpływ na środowisko naturalne.






