Innowacje zorientowane na cel – dlaczego to tak ważne dla biznesu
Nad Wisłą już dziś funkcjonuje dość zaawansowany ekosystem dla rozwoju innowacji, ale Polacy chcą widzieć takie rozwiązania w każdym istotnym obszarze, który napędza gospodarkę. W wymagających czasach przedsiębiorcy zadają sobie pytanie, w co inwestować i jak konstruować swoje modele biznesowe, aby lepiej odpowiadały na oczekiwania konsumentów i warunki nowej rzeczywistości. Odpowiedzią są innowacje ukierunkowane na cel – idea, zgodnie z którą w środowisku szybkich zmian innowacje, które służą jasnemu celowi, są tym, co pozwala wyróżnić się firmom

Według unijnego Indeksu Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego (DESI) Polska plasuje się poniżej średniej pod względem poziomu innowacyjności w porównaniu z innymi krajami UE (24. miejsce na 27 państw członkowskich UE w edycji DESI z 2022 r.). Co może zrobić biznes, aby zmienić tę sytuację? Z pewnością wykorzystywać istniejące możliwości i partnerstwa w celu przyśpieszenia powstawania innowacyjnych rozwiązań w firmach i w kraju. Historycznie, jak przypomina Tomasz Woźniak, CEO i partner w Future Mind, firmy wykorzystywały innowacje przede wszystkim do akceleracji swojego biznesu w rozumieniu poszukiwania przewagi konkurencyjnej, kolejnej „wielkiej nowości” czy rewolucji rynkowej. Obecnie innowacje mają inną rolę do spełnienia i są kluczowe dla rozwoju biznesu każdej organizacji. Jak definiuje to Tomasz: „Celem wprowadzania innowacji w dzisiejszych czasach jest zwiększanie lojalności klientów, co jest długoterminową korzyścią dla ich utrzymania, dla ich przyszłych decyzji zakupowych i nie tylko”.



