(Nie)przyjazna sieć, czyli jak być o krok przed cyberprzestępcami
W minionym roku koszt skutków cyberataków na świecie wyniósł ponad 8 bln dol. Zagrożony jest każdy użytkownik sieci, w tym przedsiębiorcy, dla których cyberbezpieczeństwo to fundament prowadzenia biznesu oraz odpowiedzialność m.in. za dane organizacji oraz klientów. Z jakimi głównymi zagrożeniami muszą się obecnie mierzyć i jak mogą im zapobiegać?
Złośliwe oprogramowanie (ang. malware) to niezmiennie jedno z podstawowych zagrożeń w sieci. W zależności od rodzaju może wyrządzić ono wiele różnych szkód, w tym zdobyć, uszkodzić lub zaszyfrować dane albo przejąć kontrolę nad urządzeniem. Malware najczęściej dostaje się do systemu poprzez pocztę elektroniczną lub internet przy ściąganiu różnego rodzaju programów czy aplikacji. Dlatego tak ważne jest posiadanie systemów ochrony, aktualnych programów antywirusowych, narzędzi anti-malware oraz świadomych pracowników, którzy przestrzegają najważniejszej zasady „Nie klikaj w nic, co pochodzi z nieznanego źródła”. Dotyczy to przede wszystkim linków i załączników, których pochodzenia nie jesteśmy pewni, a na które możemy trafić np. w wiadomościach e-mail lub reklamach.



