Nowe postawy konsumentów, nowy model rynku pracy
Doświadczenia z ostatnich lat trwale zmieniły nastawienie konsumentów do sposobów podejmowania decyzji zakupowych. Zarówno czynniki społeczne, jak i ekonomiczne związane ze skutkami pandemii czy z rosnącą świadomością kryzysu klimatycznego ukształtowały dzisiejszą rzeczywistość dla firm i ich pracowników

Utrzymanie się na rynku wymaga szybkiego dostosowania się i często drastycznej zmiany w sposobie prowadzenia biznesu, niemniej jeszcze ważniejsze będzie to, w jaki sposób przedsiębiorstwa będą radzić sobie z luką umiejętności oferowanych przez rynek i pracowników.
Czynniki rewolucji
Pandemia COVID-19 była katalizatorem zmian społecznych i wywarła wpływ na pracę, edukację, sposób robienia zakupów czy konsumowania rozrywki. Zmiany, które dokonywałyby się przez dziesięciolecia, zmaterializowały się na przestrzeni 24 miesięcy. Nowe potrzeby konsumentów wymusiły modyfikację modeli biznesowych firm i ich potrzeb związanych z kompetencjami pracowników oraz rozwinęły lub zmieniły produkty i usługi oferowane na rynku. Obecna sytuacja rynkowa jest kształtowana także przez pogarszającą się sytuację makroekonomiczną oraz rosnący kryzys demograficzny w całej Europie. Zarówno dla przedsiębiorców, jak i pracowników oznacza to, że muszą podjąć szybkie działania, które pozwolą im zapewnić sobie przyszłą konkurencyjność w obliczu coraz szybciej zmieniających się potrzeb rynku.



