Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-03-06

6. Krzysztof Lehmann

zastępca dyrektora delegatury UOKiK w Bydgoszczy

Kieruje działaniami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów związanymi z rynkiem influencer marketingu - tzn. cywilizowaniem platform społecznościowych w dziedzinie reklam i treści promocyjnych, które dotychczas osoby mające duże grupy obserwujących (influencerzy) publikowały bez odpowiednich oznaczeń. W ramach tych działań był m.in. głównym autorem wydanych we wrześniu 2022 r. rekomendacji prezesa UOKiK dotyczących oznaczania treści komercyjnych w mediach społecznościowych. Rekomendacje - stworzone także dzięki obradom okrągłego stołu branży z urzędem - zainicjowały zmianę, której efekty zaczynają być już widoczne. Tym bardziej że dobrym radom towarzyszą postępowania wszczynane wobec influencerów i kary dla tych, którzy nie stosują się do obowiązującego prawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00