Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-03-13

procedury

(Nie)oficjalnie możliwy nabór w urzędach przez internet

W Sejmie, po niemal półtora roku konsultacji, pojawił się projekt nowelizacji ustawy o służbie cywilnej. Główne jego założenia wprowadzają możliwość wysyłania w formie elektronicznej dokumentów na wolne stanowiska w urzędach. Część i tak bez tych regulacji stosuje taką formę naboru

Dyrektorzy generalni niektórych urzędów administracji rządowej zdecydowali się na przyjmowanie dokumentów na wolne stanowiska pracy w formie elektronicznej. Do tej pory żelazną zasadą było, że do pracy w budżetówce trzeba było składać aplikacje w formie papierowej bezpośrednio w biurze podawczym lub kandydat musiał pofatygować się na pocztę, aby nadać przesyłkę. Eksperci nie kryją zdumienia z wprowadzania takich rozwiązań, skoro nowelizacja ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1691), która wprowadza m.in. możliwość zgłaszania aplikacji na wolne stanowiska przez internet, jest jeszcze w fazie projektu. Pojawiają się zarzuty chaosu w tworzeniu prawa, a także nierównego dostępu do służby publicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00