Artykuł
infrastruktura
Audyty CPK opóźnią się, ale projekt jest kontynuowany
Mimo zmiany kierownictwa spółka skupuje grunty, wkrótce odbierze projekt terminala i węzła przesiadkowego
Choć dopiero na podstawie wyników audytu mają zapadać decyzje na temat przyszłości Centralnego Portu Komunikacyjnego, m.in. o tym, czy budować lotnisko w Baranowie, to większość prac przygotowawczych jest kontynuowanych. Rzecznik spółki Konrad Majszyk mówi, że w czasie audytu nie są podejmowane jedynie nowe zobowiązania finansowe. Prowadzone dalej są zaś rozpoczęte działania. Trwają choćby prace dotyczące projektowania linii kolejowych, m.in. „igreka” z Warszawy przez Łódź do Wrocławia i Poznania. Trwa też projektowanie lotniska – terminalu, dworca kolejowego czy dróg startowych. Na przełomie marca i kwietnia ma być gotowa warta aż 856 mln zł dokumentacja projektowa portu, którą przygotowuje brytyjskie konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold. Według przedstawionej latem koncepcji centralnym elementem węzła przesiadkowego ma być atrium dorównujące wielkością rynkowi Starego Miasta w Warszawie. Mocno zaawansowany jest też projekt koncepcyjny pasów startowych, dróg kołowania i miejsc postojowych. Za 327 mln zł przygotowuje go firma Dar Al-Handasah Consultants z Libanu.