infrastruktura
Lotnisko w Baranowie poczeka
Problemy z audytami opóźnią decyzję o przyszłości Centralnego Portu Komunikacyjnego

Weryfikacja Centralnego Portu Komunikacyjnego, która ma pomóc podjąć decyzję kierunkową na temat projektu, zalicza falstart. Spółka unieważniła już trzy z ośmiu przetargów na audyty poszczególnych części działalności CPK. W przypadku postępowania na ocenę harmonogramów części kolejowej i lotniskowej wybrano najtańsze konsorcjum – HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR (z ceną 387 tys. zł). Szybko się okazało, że firmy te mają nikłe doświadczenie i know-how lotniskowe czy kolejowe. Wszystkie zatrudniają łącznie zaledwie ok. 20 pracowników. Dotychczas zajmowały się głównie projektami dróg kołowania na lotniskach. Nie mają zaś żadnego doświadczenia w zakresie inwestycji kolejowych. Ostatecznie „w trosce o zapewnienie najwyższej jakości audytu” przetarg został unieważniony. Szczegółowej przyczyny spółka nie podała. Kolejny przetarg – dotyczący audytu obszaru zatrudnienia i wynagrodzeń – z ceną 413 tys. wygrała krakowska firma Nova Praxis. W tym przypadku postępowanie unieważniono „w związku z identyfikacją sytuacji mającej zna




