infrastruktura
Polskie firmy budowlane znowu w tarapatach
Choć wykonawcy kontraktów drogowych podpisanych przed wojną w Ukrainie wpadają w coraz większe kłopoty finansowe, to rząd nie śpieszy się z pomocą. A kierowcy wciąż tkwią w korkach
W trudnej sytuacji są głównie ci, którzy zawarli kontrakty przed wybuchem pełnoskalowej wojny w Ukrainie. A niektóre umowy podpisywano na podstawie ofert składanych jeszcze wcześniej – przed wybuchem pandemii Covid-19, czyli ponad pięć lat temu. W takich przypadkach straty są największe.
Poślizg ekspresówki
Tak jest w przypadku drogi ekspresowej S3 Dargobądz–Troszyn, czyli przedostatniego odcinka tej ważnej ekspresówki biegnącej wzdłuż granicy z Niemcami. Kierowcy czekają już tylko na otwarcie fragmentów do Międzyzdrojów i do Świnoujścia, gdzie oprócz kurortu znajduje się ważny port. Oba miały być gotowe wiosną 2024 r. Do poślizgu doszło głównie przez spory o straty na kontrakcie.




