wywiad.
Abramsy na serwis poczekają dwa lata
Przy podejmowaniu decyzji o zakupie czołgów Abrams nie uwzględniono potrzeby serwisowania silników
Od niedawna kierowane przez pana zakłady mają wiele wspólnego z przygotowywaniem polskiej obrony przeciwlotniczej i znanymi na całym świecie systemami Patriot. Jaka jest rola Polski w tym przedsięwzięciu?

Dr Jacek Goszczyński prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 1
Dr Jacek Goszczyński prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 1
Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 dotychczas zajmowały się głównie obsługą, remontami i serwisowaniem śmigłowców. Od ubiegłego roku, po uruchomieniu Centrum Produkcji Kompozytowych w WZL 1, produkujemy i dostarczamy w ramach kontraktu offsetowego Programu WISŁA dla koncernu Lockheed Martin kontenery startowe do zestawów Patriot. Jesteśmy też wykonawcą kompozytowych struktur do bezzałogowego samolotu rozpoznawczego WIZJER, który został zaprojektowany przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, a integratorem systemu są Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy. Miesiąc temu przekazaliśmy zamawiającemu pierwsze egzemplarze, które spełniły wymagania taktyczno-techniczne i zostały skierowane do eksploatacji w wojsku. Aktualnie wspólnie z WZL 2 pracujemy nad nowymi projektami dronów. Jak widać, WZL 1 jest firmą, która zajmuje się technologiami przyszłości, niezbędnymi na współczesnym polu walki.



