Rzecznik patentowy powinien być bliżej biznesu i innowacji
Paweł Kurcman: Chcę, by przedsiębiorcy postrzegali rzecznika patentowego jako doradcę strategicznego – osobę, która potrafi pomóc im w ekspansji, komercjalizacji pomysłów i ochronie tego, co w ich firmach najcenniejsze
Jaką rolę, z punktu widzenia przedsiębiorców, powinna dziś pełnić Polska Izba Rzeczników Patentowych? Czy to przede wszystkim samorząd zawodowy, czy coraz bardziej partner biznesowy?

Paweł Kurcman, radca prawny, prezes Polskiej Izby Rzeczników Patentowych
Paweł Kurcman, radca prawny, prezes Polskiej Izby Rzeczników Patentowych
Obie role. Rzecznicy patentowi są z jednej strony członkami samorządu zawodowego, a z drugiej – doradcami biznesowymi. Podpowiadają, jak wspierać rozwój przedsiębiorstwa, jak korzystać z uprawnień i jak te prawa komercjalizować i chronić je przed naruszeniami. Jako samorząd chcemy budować dla rzeczników platformę ułatwiającą im działalność zawodową, ale też wspierać ich w docieraniu do przedsiębiorców. Planujemy szerszą współpracę ze zrzeszeniami i stowarzyszeniami biznesu.




