To nie jest kwestia hierarchii źródeł prawa
Reklamacja międzynarodowych usług transportowych. Czy ustawa – Prawo przewozowe i rozporządzenie ministra transportu i budownictwa naprawdę stoją w sprzeczności?
Transport i związane z nim usługi mogą być niesatysfakcjonujące dla odbiorców przesyłek. Podlegają one reklamacjom z różnych przyczyn. Nie zawsze osoby fizyczne oraz podmioty gospodarcze poruszają się swobodnie w tej dziedzinie prawa.
Usługi transportowe można podzielić na krajowe, międzynarodowe i kabotażowe. Krajowe – jak sama nazwa wskazuje – dotyczą transportu na terenie danego państwa. Między narodowe wskazują transport towarów na całym świecie – w Unii Europejskiej i poza nią. Ze względu na sposób transportu przewóz towarów dzielimy na: drogowy, kolejowy, morski, lotniczy. Ciekawostką w transporcie lotniczym jest używanie statków bezzałogowych – dronów. Transport może dotyczyć zarówno towarów, jak i osób.
Transport kabotażowy to forma transportu z użyciem różnych środków transportu zarejestrowanych w innym państwie lub wykonywany przez przedsiębiorstwo zarejestrowane na terenie innego państwa, niż realizowana jest usługa. W tym przypadku reklamacja może dotyczyć usługi w kraju, jak i za granicą.




