prezentacja: infrastruktura lotnicza
Inwestycje w Lotnisko Chopina ułatwią podróże i start CPK

Polskie Porty Lotnicze (PPL) realizują historyczne inwestycje, mogące przekroczyć 9 mld zł. Pieniądze na projekty są zabezpieczone, a nowa strategia PPL, oparta na CPK, portach regionalnych i akwizycjach, ma ujrzeć światło dzienne na początku 2026 r. Zarząd spółki wylicza, że kluczowa dla rentowności CPK modernizacja Lotniska Chopina za prawie 1 mld zł zwróci się przed uruchomieniem nowego portu.
Polskie Porty Lotnicze stoją u progu realizacji największych przedsięwzięć w swojej historii. Spółka planuje działania na dwóch głównych frontach. Pierwszy to inwestycje infrastrukturalne, mające na celu maksymalizację zdolności operacyjnych istniejących portów, z Lotniskiem Chopina w Warszawie na czele. Drugi to działania w ramach polityki właścicielskiej w grupie kapitałowej obejmującej porty regionalne oraz kluczowy projekt – Centralny Port Komunikacyjny.
Kontynuowany jest projekt modernizacji warszawskiego lotniska, który ma umożliwić obsługę ponad 30 mln pasażerów rocznie już w 2029 r. Cel jest dwojaki. Po pierwsze, chodzi o to, aby odpowiedzieć na gigantyczny popyt – PPL właśnie kończy prace nad najnowszymi prognozami ruchu lotniczego dla Mazowsza i całej Polski. Po drugie, należy wytworzyć odpowiednią masę krytyczną, aby potem przenieść ją do portu w Baranowie.
Co się wydarzy w Warszawie
– Obecna infrastruktura warszawskiego portu, wstępnie projektowana na ok. 16 mln pasażerów, już dziś osiąga, a nawet przekracza granice wytrzymałości. Wiemy, że w tym roku obsłużymy prawdopodobnie 24 mln pasażerów, albo będziemy blisko tej liczby. To jest swoisty rekord świata na obecnie dostępnej infrastrukturze – podkreśla Adam Sanocki, członek zarządu PPL ds. strategii i marketingu, dodając, że każdy pasażer widzi, szczególnie w sezonie wakacyjnym, jak bardzo zatłoczone stało się lotnisko.





