Poradnik Gazety Prawnej 34/2007 z 11.09.2007, str. 37
Data publikacji: 04.09.2007
Opłaty franchisingowe
PYTANIE
Nasza spółka, zajmująca się sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych, podpisała kilka miesięcy temu umowę franczyzową, uzyskując niewyłączną, niepodlegającą przeniesieniu licencję na używanie znaku towarowego franczyzodawcy. Oprócz znaku towarowego, w gestii naszego kontrahenta pozostają m.in. pomoc w zorganizowaniu wyposażenia i aranżacji wnętrza sklepu, pomoc w zapewnianiu dostaw itp. W zamian za prawo do znaku towarowego oraz pozostałe usługi, franczyzodawca pobiera od nas opłatę w wysokości 4% zrealizowanego obrotu netto. Czy opłata franczzyzowa stanowi koszt uzyskania przychodów rozpoznawany na bieżąco, czy winna być rozliczana poprzez odpisy amortyzacyjne jako wartość niematerialna i prawna? - Magdalena K. z Warszawy
