Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-09-11

Opłaty franchisingowe

PYTANIE

Nasza spółka, zajmująca się sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych, podpisała kilka miesięcy temu umowę franczyzową, uzyskując niewyłączną, niepodlegającą przeniesieniu licencję na używanie znaku towarowego franczyzodawcy. Oprócz znaku towarowego, w gestii naszego kontrahenta pozostają m.in. pomoc w zorganizowaniu wyposażenia i aranżacji wnętrza sklepu, pomoc w zapewnianiu dostaw itp. W zamian za prawo do znaku towarowego oraz pozostałe usługi, franczyzodawca pobiera od nas opłatę w wysokości 4% zrealizowanego obrotu netto. Czy opłata franczzyzowa stanowi koszt uzyskania przychodów rozpoznawany na bieżąco, czy winna być rozliczana poprzez odpisy amortyzacyjne jako wartość niematerialna i prawna? - Magdalena K. z Warszawy

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00