comment
Porada
Data publikacji: 2007-09-11
Opłaty franchisingowe
PYTANIE
Nasza spółka, zajmująca się sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych, podpisała kilka miesięcy temu umowę franczyzową, uzyskując niewyłączną, niepodlegającą przeniesieniu licencję na używanie znaku towarowego franczyzodawcy. Oprócz znaku towarowego, w gestii naszego kontrahenta pozostają m.in. pomoc w zorganizowaniu wyposażenia i aranżacji wnętrza sklepu, pomoc w zapewnianiu dostaw itp. W zamian za prawo do znaku towarowego oraz pozostałe usługi, franczyzodawca pobiera od nas opłatę w wysokości 4% zrealizowanego obrotu netto. Czy opłata franczzyzowa stanowi koszt uzyskania przychodów rozpoznawany na bieżąco, czy winna być rozliczana poprzez odpisy amortyzacyjne jako wartość niematerialna i prawna? - Magdalena K. z Warszawy
Pozostało 80% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także