Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-12-18

Nieprawidłowości w inwentaryzacji

Pytanie

Jakie błędy i nieprawidłowości w inwentaryzacji wpływają na obniżenie rzetelności rocznych sprawozdań finansowych?

Odpowiedź

Większość nieprawidłowości w tym względzie ma swoje źródło w braku lub mało skutecznym funkcjonowaniu procedur kontroli wewnętrznej w podmiotach gospodarczych. Część popełnianych nieprawidłowości i błędów powstaje na skutek wadliwie podejmowanych czynności inwentaryzacyjnych, jednak większość z nich ma swoje źródła w nieprawidłowej dokumentacji i ewidencji oraz pomiarach zasobów. Zdarza się też - na szczęście niezbyt często - że mają miejsce różnego rodzaju fałszerstwa i inne nadużycia, których nie jest w stanie wykryć nawet najlepiej przeprowadzona inwentaryzacja; mogą być one natomiast ujawnione i wyeliminowane w wyniku poprawnie zorganizowanej i skutecznie funkcjonującej kontroli wewnętrznej, zarówno funkcjonalnej, jak i instytucjonalnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00