Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2014-10-20

Rozliczanie podróży służbowych - praktyczne problemy

Czy należy oskładkować polisę ubezpieczeniową opłaconą za pracownika będącego w zagranicznej podróży służbowej

Zamierzamy wysłać pracowników w zagraniczną delegację na 2 miesiące. Na okres podróży służbowej chcemy wykupić pracownikom dodatkowe polisy ubezpieczeniowe (obejmujące koszty leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków, pomoc assistance oraz ubezpieczenie bagażu podróżnego stanowiącego wyposażenie służbowe pracownika). Czy od wartości tych polis powinniśmy za pracowników odprowadzić składki na ubezpieczenia?

PYTANIE

ODPOWIEDŹ

Polisa ubezpieczeniowa finansowana przez pracodawcę w przeważającej części przypadków stanowi przychód pracownika ze stosunku pracy (jako nieodpłatne świadczenie), a tym samym jest wliczana do podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Wartość polisy będzie jednak wyłączona z oskładkowania, jeżeli jej wykupienie dla pracowników jest niezbędne do wykonywania przez pracodawcę działalności na obszarze danego państwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00