Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2010-08-21

Czy trzeba poprawić błąd w świadectwie pracy, jeżeli pracownik nie wystąpił o jego sprostowanie

Wystawiliśmy pracownicy świadectwo pracy, w którym popełniliśmy błąd (nie podaliśmy okresu urlopu bezpłatnego, z którego korzystała pracownica w czasie trwania stosunku pracy). Pracownica nie zwróciła się o sprostowanie świadectwa pracy. Czy w tej sytuacji możemy z własnej inicjatywy wystawić poprawne świadectwo pracy? Jeżeli tak, to w jaki sposób powinno ono zostać przekazane osobie, której dotyczy?

PROBLEM

RADA

Powinni Państwo wystawić nowe, poprawne świadectwo pracy z faktyczną (bieżącą) datą jego sporządzenia. Świadectwo to można przesłać pracownicy pocztą listem poleconym. Jednocześnie w dodatkowym piśmie kierowanym do pracownicy należy wyjaśnić powód sprostowania uprzednio wydanego świadectwa, zwracając się jednocześnie z prośbą o zwrot wcześniejszego świadectwa pracy zawierającego błąd.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00