Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2013-05-27

Dopłaty do wypoczynku funkcjonariuszy celnych

10 maja 2013 r.

Trybunał Konstytucyjny 23 kwietnia 2013 r. orzekł, że zmiana sposobu obliczania dodatku do wypoczynku funkcjonariuszy celnych w trakcie roku kalendarzowego i objęcie nią wszystkich uprawnionych do tego dodatku w danym roku, z pominięciem faktu wcześniejszego złożenia przez niektóre osoby wniosku o wypłatę dodatku, jest niezgodna z konstytucją. Prawo do dopłaty do wypoczynku mają funkcjonariusze celni, którzy w danym roku kalendarzowym pełnili służbę oraz złożyli wniosek o dopłatę. Bez znaczenia pozostaje przy tym, czy wypoczynek już się odbył czy jest dopiero planowany. W 2010 r. zostało wprowadzone rozporządzenie Rady Ministrów z 16 lutego 2010 r. w sprawie świadczeń socjalnych funkcjonariuszy celnych i członków ich rodzin (Dz.U. Nr 33, poz. 177; ost.zm. Dz.U. z 2012 r., poz. 197). Zawarty w § 10 tego rozporządzenia przepis przejściowy nakazał stosowanie przepisów tego rozporządzenia nie tylko do wniosków o dodatek do wypoczynku złożonych po dniu wejścia w życie rozporządzenia, tj. po 20 marca 2010 r., ale również do wniosków złożonych i nierozpatrzonych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, przysługujących za 2010 r. Nowy sposób liczenia dodatku był niekorzystny w stosunku do dotychczasowego i doprowadził do znacznej różnicy na niekorzyść osób, którym dodatek obliczono i wypłacono na podstawie rozporządzenia z 2010 r., mimo że wniosek o dopłatę do wypoczynku złożyli w czasie, gdy obowiązywało wcześniejsze rozporządzenie.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00