Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2005-02-01

Kiedy należy odprowadzić VAT od prezentów

Towary wydawane jako nagrody podlegają opodatkowaniu, jeśli ich odbiór nie jest automatyczny (nie każdy kupujący dostaje nieodpłatnie towar), a cena towaru objętego promocją jest taka sama, niezależnie od tego, czy klient skorzysta z promocji, czy też nie - wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie Kuwait Petroleum (C-48/97).

Znaczenie tego wyroku jest takie, że jeśli firma dodaje każdorazowo gratis do sprzedawanego towaru, który jest nierozerwalnie z nim związany (klient dostaje go za każdym razem niezależnie od jego decyzji), nie nalicza podatku. Jeśli natomiast klient ma prawo wyboru: czy otrzymać prezent, czy nie, firma powinna naliczyć VAT od dołączonego gratisu.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00