Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-04-01

Kiedy należy księgować odszkodowanie

Odszkodowanie przewidziane w ogólnych warunkach umów leasingowych podatnik musi zaksięgować w momencie jego wymagalności, a nie dopiero w momencie jego zapłaty - wyrok WSA (sygn. akt IISA/ /Wa2053/04).

Jedna z firm leasingowych domagała się od organów podatkowych stwierdzenia i zwrotu nadpłaty w podatku dochodowym od osób prawnych. Powodem korekty była zmiana postępowania spółki w zakresie księgowania odszkodowań. Spółka ta, zawierając umowy leasingowe, zabezpieczała się ustanawiając kary umowne. Odszkodowania były przewidziane np. na wypadek utraty czy zniszczenia przedmiotu leasingu. Odszkodowania takie spółka początkowo księgowała już w momencie wymagalności. Ale dokonując korekty wyjaśniła, że powinna je księgować w momencie otrzymania.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00