Porada
Dlaczego przy organizacji konkursów warto korzystać z usług firm zewnętrznych
Spółka planuje rozpoczęcie kampanii promocyjnej. W jej ramach będą m.in. przeprowadzane konkursy z nagrodami dla naszych klientów. Po rozmowie z główną księgową okazało się, że zmieniły się przepisy, na podstawie których powinniśmy odprowadzić VAT od wydanych w konkursach nagród. Czy istnieją inne możliwości prowadzenia kampanii promocyjnej, tzn. w taki sposób, aby nagrody w konkursach nie musiały być przez nas opodatkowane?
PROBLEM
RADA
Powinni Państwo rozważyć możliwość zatrudnienia podmiotu zewnętrznego, który zajmie się organizacją kampanii promocyjnej spółki, w tym m.in. przeprowadzeniem konkursów oraz wydaniem klientom nagród. W takim wypadku spółka nabędzie bowiem usługi marketingowe od innego podatnika VAT. Od tego podatnika otrzyma fakturę zakupową z wykazanym VAT naliczonym, który będzie mogła odliczyć. Jednocześnie spółka nie będzie obowiązana do zapłaty VAT należnego od nagród przekazanych w konkursach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right