Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-09-22

W którym momencie roku podatkowego rozliczać koszty bezpośrednio związane z przychodem

PROBLEM

Nasza spółka z o.o. ponosi zarówno koszty pośrednie, jak i bezpośrednie koszty uzyskania przychodów. Zdarza się, że faktury dokumentujące koszty bezpośrednie otrzymuje już po miesiącu, w którym uzyskaliśmy przychody z nim związane. Na przykład przychód uzyskaliśmy w czerwcu 2017 r., a fakturę kosztową otrzymaliśmy 4 sierpnia 2017 r. Czy w takiej sytuacji dla celów podatkowych powinniśmy te faktury rozliczyć w tych okresach rozliczeniowych, w których uzyskaliśmy przychody opodatkowane CIT, czy możemy zrobić to na bieżąco?

RADA

Należy przyjąć, że mogą Państwo rozliczyć koszt bezpośredni w miesiącu, w którym otrzymaliście fakturę, skoro uzyskali już Państwo przychód. Nie ma bowiem żadnych przepisów niepozwalających na uwzględnienie faktury w kolejnych miesiącach roku podatkowego, po miesiącu w którym powstał przychód. Mimo to w praktyce zdarza się, że organy podatkowe dokonują nadinterpretacji przepisów i zajmują odmienne stanowisko. Szczegóły -

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00