Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2019-03-14

Nagrody przekazane w konkursie organizowanym na rzecz klientów sieci franczyzowej są kosztem - interpretacja MF

Nagrody przekazane na potrzeby konkursów organizowanych przez dostawcę dla klientów sieci franczyzowej mogą stanowić koszty podatkowe. Organizacja tych konkursów motywuje bowiem klientów do zakupów u franczyzobiorców, którzy z kolei zaopatrują się w określone towary u dostawcy. Takie stanowisko zajął Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.

MF

Z przedstawionego we wniosku oraz jego uzupełnienia opisu zdarzenia przyszłego wynika m.in., że Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie hurtowej dystrybucji szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Spółka jest także jednym z głównych dostawców towarów do sklepów detalicznych należących do sieci franczyzowych (organizowanych przez inne podmioty z Grupy). W ramach swojej działalności Spółka podejmuje szereg działań, które mają na celu zwiększenie sprzedaży towarów zarówno do konsumentów, jak i podmiotów gospodarczych. Spółka m.in. organizuje programy motywacyjne oraz konkursy (dalej łącznie: „Akcje”). Akcje mogą być skierowane zarówno do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (konsumentów), jak i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w tym w szczególności do bezpośrednich odbiorców Spółki, będących franczyzobiorcami należącymi do Sieci lub do ich klientów. W ramach Akcji przewidziane są różnego rodzaju nagrody, których wartość może być niewielka, symboliczna, lub też nagrody, których wartość może być relatywnie duża, np. wycieczki, w tym wyjazdy za granicę. Mogą zdarzyć się sytuacje, kiedy Spółka zatrudni podmiot zewnętrzny, np. agencję marketingową, w celu zorganizowania i/lub obsługi Akcji, a także może zdarzyć się, że to Agencja na zlecenie Spółki będzie dokonywać zakupu i wydania Nagród. W każdym przypadku zaś koszt ten zostanie przez Spółkę poniesiony poprzez zapłatę bezpośrednio do dostawcy rzeczy (innych świadczeń) wydawanych w formie Nagród bądź też pośrednio poprzez zwrot kosztów Nagród do Agencji. Akcje organizowane w formie konkursów, skierowanych do uczestników będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej - (konsumenci lub pracownicy sklepów, do których spółka sprzedaje swoje towary). (…)

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00