Porada
Jak rozliczyć w księgach rachunkowych sprzedaż pracownikowi uszkodzonego towaru poniżej ceny zakupu/nabycia
PROBLEM
W trakcie okresowej inwentaryzacji magazynu stwierdzono posiadanie kilku uszkodzonych towarów. Utraciły swoją pierwotną wartość handlową, ale możliwa jest ich dalsza sprzedaż. Kupnem jednego z uszkodzonych towarów (znacznie poniżej ceny jego zakupu/nabycia) jest jeden z naszych pracowników. Jak rozliczyć w księgach rachunkowych taką sprzedaż?
RADA
Sprzedaż uszkodzonego towaru w księgach rachunkowych odbywa się analogicznie jak sprzedaż towarów klientom niebędących pracownikami. Należy jednak wcześniej dokonać aktualizacji wartości uszkodzonego towaru. Warto zwrócić uwagę, że sprzedaż uszkodzonego towaru pracownikowi po preferencyjnej cenie może nie być neutralna podatkowo zarówno po stronie firmy, jak i pracownika. Szczegóły - w uzasadnieniu.
UZASADNIENIE
Firmy w ramach prowadzonej działalności mogą sprzedawać produkty swoim pracownikom. W sytuacji sprzedaży pracownikowi uszkodzonego towaru po atrakcyjnej cenie należy zwrócić uwagę na możliwe konsekwencje w podatku CIT, PIT, jak i VAT będące jej wynikiem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right