Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2013-05-09

W jakich sytuacjach można anulować fakturę

PROBLEM

Prowadzimy działalność w zakresie sprzedaży dostępu do serwisów internetowych. Do klienta docieramy z reguły poprzez sprzedawców z call center. Wielokrotnie zdarza się, że klient wyraża chęć kupna dostępu do strony, a następnie wycofuje się z tego, nie informując nas o tym. My dowiadujemy się dopiero wówczas, gdy firma kurierska, za pośrednictwem której dostarczamy klientom faktury, zwraca nam oryginały faktur z adnotacją, że klient odmówił przyjęcia. W takiej sytuacji posiadamy zarówno oryginał, jak i kopie faktury, a ponadto dowód na to, że nie doszło do dostawy towaru czy wykonania usługi, ponieważ klient ma podany login i kod dostępu w fakturze. Bez tego nie może się zalogować do odpowiedniej strony z programem. Czy w takim wypadku możemy anulować faktury? Co w sytuacji, gdy zdążyliśmy już wykazać taką fakturę w rejestrze i deklaracji?

RADA

Jeśli faktury zostały wysłane, ale nieodebrane i nie doszło do wykonania usługi - oznacza to, że nie zostały wprowadzone do obrotu prawnego. W takim wypadku mają Państwo prawo, będąc w posiadaniu zarówno oryginałów, jak i kopii faktur, je anulować. Natomiast w przypadku faktur, które zostały już uwzględnione w rozliczeniu VAT w deklaracji, należy dokonać korekty deklaracji za ten okres.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00