Porada
Program lojalnościowy sposobem na uniknięcie naliczania VAT
Firma, która zleca zorganizowanie całego programu marketingowo-promocyjnego innemu podmiotowi, może ograniczyć obciążenia VAT. Optymalizacja podatkowa w tym zakresie podyktowana jest brzmieniem art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, który dotyczy opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów. Zasad tych nie zmieni nowelizacja, która będzie obowiązywać od 1 kwietnia br.
W związku z nieodpłatnym wydaniem towarów realizowanym w ramach świadczenia kompleksowej usługi marketingowej pojawiają się pytania, czy podlegają one opodatkowaniu VAT oraz czy zlecający usługę ma prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Co wynika z przepisów
Za opodatkowaną dostawę towarów uznaje się przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:
1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
2) wszelkie inne darowizny
- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.
Od 1 kwietnia br. przez dostawę towarów będzie rozumiane przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:
1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right