RODO a postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
Wprowadzane na mocy RODO przepisy obejmują wszystkich tych, którzy gromadzą i wykorzystują dane dotyczące osób fizycznych. Są to zarówno duże, jak i małe firmy, a także administracja rządowa czy samorządowa. Na administratorów danych osobowych osób fizycznych nałożono nowe obowiązki w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa tych danych. W tej sferze RODO swoimi regulacjami dotyka również zamawiających zobowiązanych do stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych.
W dniu 25 maja 2018 r. wejdą w życie przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Rozporządzenie to zwane jest w skrócie RODO. Co istotne, RODO zawiera regulacje, które mają zastosowanie bezpośrednie - bez konieczności ich implementacji. Dlatego nie jest wymagane szczególne działanie władzy, aby zaczęły one skutecznie obowiązywać w Polsce. Zmiany mają wpływ zarówno na przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak również na realizację niektórych umów zawartych na podstawie ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych (dalej: Pzp).
