Jak ustalić termin wniesienia skargi na uchwałę stwierdzającą wygaśnięcie mandatu radnego
Czy skargę na uchwałę stwierdzającą wygaśnięcie mandatu radnego można wnieść za pośrednictwem Poczty Polskiej?
Odpowiedź
Tak. Można taką uchwałę wnieść za pośrednictwem poczty. Ale uchwała zostanie uznana za złożoną dopiero po dotarciu listu do gminy. Dzień nadania listu na poczcie nie ma więc wpływu na 7-dniowy termin do wniesienia skargi na uchwałę. O zachowaniu tego terminu decyduje data złożenia skargi organowi gminy, a nie jej nadanie w urzędzie pocztowym. Jest to wyjątkowe rozwiązanie w stosunku do art. 83 § 3 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (dalej: p.p.s.a.).
Uzasadnienie
Przedstawiony problem jednoznacznie rozstrzyga art. 9 § 1 ustawy z 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy. Przepis dotyczy upływu terminu do:
