Czy zadania wykonywane podczas pracy zdalnej w zastępstwie za głównego księgowego są skuteczne
PYTANIE
Jestem główną księgową w jednostce obsługującej placówki oświatowe, w grudniu br. przebywałam przez ok. 3 tygodni na zwolnieniu lekarskim z powodu Covid-19, w tym samym okresie przez 2 tygodnie z tego samego powodu była na zwolnieniu lekarskim także pracownica ds. księgowości budżetowej, która wykonywała pracę zdalną (posiada upoważnienie do zastępowania głównej księgowej w przypadku nieobecności). W powyższym okresie dokonywane były płatności za faktury, rachunki, wypłacano wynagrodzenia (dokumenty były zatwierdzone do wypłaty przez dyrektorów szkół). Czy prawidłowym będzie opatrzenie dokumentów księgowych pod względem formalno-rachunkowym i za głównego księgowego przez pracownicę, która pracowała zdalnie? Nadmienię, że w naszej jednostce jest jeszcze zatrudniona osoba do naliczania wynagrodzeń.
