Przesunięcie terminu urlopu nie zawsze jest możliwe
Pierwszy kwartał roku to w wielu zakładach pracy czas wzmożonego korzystania przez pracowników z urlopów wypoczynkowych. Sprzyja temu sezon zimowy oraz konieczność wykorzystania zaległego urlopu wypoczynkowego za poprzedni rok kalendarzowy. Okres zimowy to jednak również czas wzmożonej zachorowalności pracowników, w tym także na COVID-19 oraz związanej z nim kwarantanny i izolacji. Często pojawia się więc pytanie, jak te zdarzenia wpływają na zaplanowany przez pracowników urlop wypoczynkowy?
Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów, który ustala pracodawca, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność zapewnienia normalnego toku pracy. Sporządzenie planu urlopów nie daje jednak gwarancji tego, że zostaną one wykorzystane w przewidywanych w nim terminach. Z uwagi na to, że jego tworzenie odbywa się z dużym wyprzedzeniem, w praktyce często zdarzają się przypadki, w których skorzystanie z urlopu zgodnie z planem okazuje się niemożliwe.
