Gazeta Samorządu i Administracji 3/2022 z 20.03.2022
Artykuł aktualny
na dzień 06.12.2025
Data publikacji: 13.03.2022
Kiedy wójt nie musi ujawniać wysokości nagród pracowników urzędu
Instytucje samorządowe wciąż otrzymują wnioski o ujawnienie informacji publicznej o wysokości nagród wypłaconych poszczególnym pracownikom samorządowym. Żądanie to ma podstawę prawną tylko w przypadku pracowników pełniących funkcje publiczne.
Według wnioskodawców żądania ujawnienia informacji o nagrodach poszczególnych pracowników urzędu gminy mają wynikać z ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (dalej: u.d.i.p.).
Ograniczenia prawa do uzyskania informacji
Prawo do uzyskiwania informacji w trybie przepisów u.d.i.p. nie jest prawem bezwzględnym. Dlatego wójt albo burmistrz mają narzędzia prawne do odmowy udzielenia odpowiedzi. Chodzi tu przede wszystkim o dane wrażliwe podlegające ochronie z mocy art. 5 ust. ust. 2 u.d.i.p.
