Aktualność
z dnia 24.05.2022
Rejestr umów zawieranych przez jsfp – czy w rejestrze trzeba będzie udostępniać skany kontraktów
Nie od 1 lipca br., a od 1 stycznia 2023 roku JST będą musiały publikować w centralnym rejestrze informacje o zawieranych umowach. Obowiązek miałby dotyczyć umów o wartości powyżej 5 tys. zł netto, a nie 500 zł, jak pierwotnie zakładano – takie zmiany zakłada poprawka dot. rejestru „doklejona” do noweli ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. Obowiązek rejestracji będzie dotyczył umów w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej czy szczególnego rodzaju. Zainteresowani mają wątpliwości, czy w rejestrze trzeba będzie udostępnić skany kontraktów? A co z e-mailami i wiadomościami tekstowymi, które ich dotyczą? Poniżej odpowiedź na te pytania.
