Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.413.2022.2.LK

W zakresie możliwości archiwizowania dokumentów księgowych wyłącznie w formie elektronicznej oraz braku wpływu takiego sposobu archiwizowania na prawo do odliczenia podatku.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 sierpnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 22 sierpnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie możliwości archiwizowania faktur zakupowych i dokumentów kosztowych wewnętrznych wyłącznie w formie elektronicznej oraz braku wpływu takiego sposobu archiwizowania faktur zakupowych na prawo do odliczenia podatku naliczonego. Uzupełnili go Państwo pismem z 23 sierpnia 2022 r. (wpływ 23 sierpnia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Jesteście Państwo spółką mającą siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jesteście zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: „VAT”). Jesteście Państwo członkiem grupy (…) stanowiącej międzynarodowy koncern, której głównym przedmiotem działalności jest świadczenie kompleksowych usług logistycznych.

W związku z prowadzoną działalnością prowadzicie Państwo księgi rachunkowe zgodnie z odrębnymi przepisami, tj. ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. 2021 r. poz. 217 ze zm., dalej jako: „ustawa o rachunkowości”). W tym celu korzystacie Państwo z systemu finansowo-księgowego dostarczanego przez dostawcę zewnętrznego. Zaimplementowaliście Państwo w ramach własnego przedsiębiorstwa także szereg procedur obiegu dokumentów finansowo-księgowych. W celu prawidłowego ich zastosowania oraz możliwości nadzoru, Państwa pracownicy korzystają z elektronicznych systemów przystosowanych do obiegu dokumentów, które zapewniają m.in. akceptację oraz archiwizację faktur wraz z pozostałą dokumentacją (dalej jako; „System”). Ponadto, elektroniczna archiwizacja w zakresie faktur dokumentujących sprzedaż odbywa się poprzez zapisanie ich obrazu w formacie PDF na dysku firmowym. W Spółce aktualnie stosowane są następujące procedury w zakresie przechowywania dokumentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00