Inwentaryzację przeprowadza CUW
Kto, w przypadku gdy jednostki obsługuje gminne centrum usług wspólnych, powinien przeprowadzić inwentaryzację okresową: dyrektor danej placówki czy dyrektor CUW dla każdej z obsługiwanych placówek? Czy jeśli do CUW przekazano zadania z zakresu rachunkowości, to czy czynności z zakresu inwentaryzacji powinny być dodatkowo wskazane w uchwale rady gminy jako zadanie wykonywane przez CUW?
Gmina może zapewnić wspólną obsługę, w szczególności administracyjną, finansową i organizacyjną, m.in. gminnym jednostkom organizacyjnym zaliczanym do sektora finansów publicznych, w tym np. szkołom i placówkom oświatowym (podobne regulacje zawiera ustawa o samorządzie powiatowym i wojewódzkim). Rada gminy określa w drodze uchwały m.in. zakres obowiązków powierzonych jednostkom obsługującym w ramach wspólnej obsługi. Należy mieć jednak na uwadze, że zakres wspólnej obsługi nie może obejmować kompetencji kierowników jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych do dysponowania środkami publicznymi oraz zaciągania zobowiązań, a także sporządzania i zatwierdzania planu finansowego oraz przeniesień wydatków w tym planie, a w przypadku powierzenia obowiązków z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości jednostek obsługiwanych są one przekazywane w całości.
