Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia 23 kwietnia 2020 r., sygn. ZKE.440.22.2019

Na podstawie art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256), art. 160 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) w związku z art. 12 pkt 2 i art. 22 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 ze zm.) oraz art. 6 ust. 1 lit. c) i lit. f) oraz art. 57 ust. 1 lit. a) i lit. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018 r. str. 2), po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego w sprawie skargi Pani K. K., na przetwarzanie jej danych osobowych w celach marketingowych przez O. S.A. oraz udostępnienie ich innym podmiotom ze Spółką współpracującym, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych

odmawia uwzględnienia wniosku.

UZASADNIENIE

Do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (uprzednio: Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych) wpłynęła skarga Pani K. K., zwanej dalej: Skarżącą, na przetwarzanie jej danych osobowych w celach marketingowych przez O. S.A., zwaną dalej także: Spółką, oraz na udostępnienie tych danych innym podmiotom ze Spółką współpracującym. Skarżąca podniosła, że pomimo skierowania do Spółki w dniu […] stycznia 2013 r. pisemnego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych osobowych do celów marketingowych, zarówno pracownicy Spółki, jak i innych podmiotów świadczących usługi na jej rzecz, wielokrotnie kontaktowali się ze Skarżącą telefonicznie, celem przestawienia oferty handlowej O. S.A. Pomimo kolejnych zgłoszeń reklamacyjnych Skarżącej, Spółka nie podjęła skutecznych działań zmierzających do spełnienia jej żądania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00