comment
Porada
Porada
aktualna
na dzień 09-10-2024
Porada
aktualna
na dzień 09-10-2024
Data publikacji: 2024-05-20
Czy nr PESEL pracownika powinien być wskazany w umowie o pracę
PROBLEM
Przepisy Kodeksu pracy dotyczące minimalnej treści umowy o pracę nie przewidują wpisywania do treści umowy o pracę numeru PESEL. Na obecnych wzorach umów o pracę podaje się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania. Na jednym z webinarów na INFORLEX Pan Aleksander Kuźniar mówił, że wystarczy imię i nazwisko oraz data urodzenia pracownika. Z drugiej strony, w momencie podpisania umowy o pracę, osoba jeszcze nie jest pracownikiem, więc jak uzyskać nr PESEL? Jakie dokładnie informacje mają być wpisane w umowie o pracę (również w zleceniu i umowie o dzieło), dotyczące pracownika? Czy w umowie zlecenia trzeba wpisywać nr PESEL zleceniobiorcy?
Pozostało 78% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka