Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 09-10-2024
TEMATY:
Porada aktualna na dzień 09-10-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2024-05-20

Czy nr PESEL pracownika powinien być wskazany w umowie o pracę

PROBLEM

Przepisy Kodeksu pracy dotyczące minimalnej treści umowy o pracę nie przewidują wpisywania do treści umowy o pracę numeru PESEL. Na obecnych wzorach umów o pracę podaje się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania. Na jednym z webinarów na INFORLEX Pan Aleksander Kuźniar mówił, że wystarczy imię i nazwisko oraz data urodzenia pracownika. Z drugiej strony, w momencie podpisania umowy o pracę, osoba jeszcze nie jest pracownikiem, więc jak uzyskać nr PESEL? Jakie dokładnie informacje mają być wpisane w umowie o pracę (również w zleceniu i umowie o dzieło), dotyczące pracownika? Czy w umowie zlecenia trzeba wpisywać nr PESEL zleceniobiorcy? 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00