Wyrok NSA z dnia 10 lipca 2024 r., sygn. II FSK 1338/21
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Małgorzata Wolf-Kalamala (sprawozdawca), Sędzia NSA Jan Grzęda, Sędzia del. WSA Krzysztof Kandut, , Protokolant Dominika Kurek, po rozpoznaniu w dniu 10 lipca 2024 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej JK od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 26 sierpnia 2021 r., sygn. akt I SA/Ke 328/21 w sprawie ze skargi JK na interpretacje indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 7 kwietnia 2021 r., nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Kielcach, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz JK kwotę 440 (słownie: czterysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
1. Wyrokiem z 26 sierpnia 2021 r., I SA/Ke 328/21, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach oddalił skargę JK (zwanej dalej Skarżącą) na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 7 kwietnia 2021 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych.
2. Ze stanu sprawy przyjętego przez sąd pierwszej instancji wynika, że we wniosku
z 4 stycznia 2021 r. Skarżąca wskazała, iż w 2013 r. i 2014 r. prowadziła działalność gospodarczą w zakresie przewozu osób. W listopadzie 2013 r. zawarła umowę z województwem określającą zasady dopłat do krajowych autobusowych przewozów pasażerskich z tytułu stosowania ulg ustawowych w przewozach pasażerskich (art. 8a ustawy z 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego, Dz. U. z 2012 r., 1138). Województwo zobowiązane było przekazywać dopłaty co miesiąc, po otrzymaniu stosownego wniosku. Województwo wstrzymało dopłaty (łącznie na kwotę 176.125,62 zł), gdyż przewozy realizowane przez Skarżącą – zdaniem województwa - nie wypełniały definicji komunikacji regularnej publicznej, co wykluczało możliwość ubiegania się o dopłaty do biletów ulgowych. Skarżąca z końcem czerwca 2014 r. zlikwidowała działalność gospodarczą. W lutym 2017 r. województwo odmówiło zawarcia ugody.
