Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.531.2025.2.RH
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 października 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej. Wniosek dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – 17 listopada 2025 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Spółka istnieje od (…) 2020 r. Pierwszy rok obrotowy spółki zakończył się 31 grudnia 2021 roku. Od 1 stycznia 2022 roku spółka zawnioskowała o rozliczenie podatkiem ryczałtowym od dochodu spółek, składając właściwe zawiadomienie do naczelnika (...) US w X oraz wypełniła wszystkie warunki zawarte w art. 28j ust. 1. We wrześniu 2025 roku Urząd Skarbowy w X odwołując się do art. 28j ust. 5 powziął wątpliwość co do prawa do rozliczania się podatkiem ryczałtowym z powodu nieterminowego złożenia sprawozdania finansowego za rok 2021.
W uzupełnieniu wniosku, ujętym w piśmie, które wpłynęło do organu 17 listopada 2025 r. na zadane w wezwaniu pytania udzielono odpowiedzi w następujący sposób:
1.Czy są Państwo podatnikiem, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”), tj. podatnikiem, który jeżeli ma siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania?
ODP: Spółka jest podatnikiem, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (wszystkie dochody spółki są osiągane w Polsce).
2.Kiedy złożyli Państwo zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, według ustalonego wzoru, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego?
ODP: Zawiadomienie o wyborze opodatkowania CIT-em estońskim ZAW-RD zostało złożone 27 stycznia 2022 roku do Naczelnika (...) US w X poprzez umieszczenie zawiadomienia w urnie nadawczej w urzędzie.
3.Czy w momencie złożenia zawiadomienia ZAW-RD spełniali Państwo i nadal spełniacie warunki wskazane w art. 28j ust. 1 ustawy o CIT?
ODP: Tak, w momencie składania zawiadomienia ZAW-RD spółka spełniała warunki wskazane w art. 28j ust. 1 za wyjątkiem warunków dotyczących zatrudnienia, ponieważ spółka jako mały podatnik miała prawo skorzystać z art. 28j ust. 3, który został spełniony. Obecnie spółka spełnia wszystkie warunki wskazane w art. 28j ust. 1 ustawy o CIT.
4.Czy jesteście Państwo podmiotem podlegającym wyłączeniu z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, tj. podmiotem wymienionym w art. 28k ust. 1 ustawy o CIT?
ODP: Spółka nie jest podmiotem podlegającym wyłączeniu z opodatkowania ryczałtem od dochodów wymienionych w art. 28k ust. 1 ustawy o CIT.
5.Czy rokiem podatkowym Państwa spółki jest rok kalendarzowy? Jeśli nie, to proszę wskazać konkretne daty.
ODP: Tak, rokiem podatkowym spółki jest rok kalendarzowy.
6.Ile trwał Państwa pierwszy rok podatkowy? Proszę wskazać dokładne daty.
ODP: Pierwszy rok podatkowy spółki obejmował okres od (…) 2020 r. do 31 grudnia 2021 roku.
7.Z jaką datą zamknęli Państwo księgi rachunkowe w 2021 r. i ponownie je otworzyli?
ODP: Księgi podatkowe spółki zostały zamknięte na dzień 31 grudnia 2021 r. i otworzone z dniem 1 stycznia 2022 roku.
8.Czy i kiedy sporządzili i podpisali Państwo sprawozdanie finansowe za 2021 r. zgodnie z ogólnymi zasadami ustawy o rachunkowości?
ODP: Sprawozdanie finansowe za rok 2021 zostało sporządzone 30 czerwca 2022 roku, natomiast podpisane elektronicznie zostało 30 września 2025 roku (wyjaśnienie w załączonej korespondencji z (...) US w X).
9.Czy były u Państwa prowadzone czynności sprawdzające w zakresie skuteczności rozpoczęcia opodatkowania ryczałtem od dochodu spółek od 1 stycznia 2022 r. (prawa do opodatkowania tym podatkiem od 1 stycznia 2022 r.)? Czy Urząd Skarbowy prowadzi w tym zakresie kontrolę podatkową oraz czy sprawa została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego?
ODP: W piśmie z (…) 2025 roku Naczelnik (...) US w X wyraził swoje wątpliwości co do prawa opodatkowania spółki ryczałtem powołując się na art. 28j ust. 5 (pismo w załączeniu). Następnie w piśmie z (…) Naczelnik (...) US w X zwrócił się z prośbą o przesłanie oświadczenia o spełnieniu warunków zatrudnienia w latach 2022, 2023, 2023 zgodnie z art. 28j ust. 1 pkt 3 oraz art. 28j ust. 3 ustawy oraz przedstawienia dokumentów potwierdzających powyższe. Urząd poprosił ponadto o przesłanie potwierdzenia o wystąpienie do KIS o wydanie interpretacji indywidualnej. Wszystkie dokumenty zostały wysłane do (...) US w X pocztą.
Do momentu sporządzania niniejszego uzupełnienia sprawa nie została rozstrzygnięta.
Cała korespondencja z US dotycząca niniejszej sprawy zostaje załączona do uzupełnienia wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej.
10.Proszę szczegółowo opisać co Urząd Skarbowy uznał i dlaczego US odwołał się do art. 28j ust. 5 ustawy o CIT?
ODP: (...) US w X uznał, że warunkiem wyboru opodatkowania w formie estońskiego CIT jest spełnienie wymogu zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz sporządzenie sprawozdania finansowego za poprzedni okres obrotowy. Niezłożenie sprawozdania finansowego za rok 2021 oznacza dla (...) US w X, że spółka nie spełniła wymaganego warunku formalnego określonego w przepisach i nie miała prawa do skorzystania z opodatkowania CIT-em estońskim za rok 2022.
Rzeczywiście na dzień 29 września 2025 roku sprawozdanie za 2021 rok pozostawało niezłożone do KRS. W załączeniu przesyłamy korespondencję z (...) US w X wyjaśniającą przyczyny niezłożenia sprawozdania.
Spółka nie wie, dlaczego US powołał się na art. 28j ust. 5 ustawy o CIT.
Pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 17 listopada 2025 r.)
Czy Y Sp. z o.o. miała prawo skorzystać z opodatkowania podatkiem ryczałtowym CIT od 1 stycznia 2022 roku mimo nieterminowego złożenia sprawozdania finansowego za pierwszy rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2021 roku? Spółka wypełniła wszystkie warunki wymienione w art. 28j ust. 1 i 3.
Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 17 listopada 2025 r.)
Państwa zdaniem, Spółka miała prawo korzystać z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, ponieważ spełniła wszystkie warunki zawarte w art. 28j ust. 1 oraz 3, w szczególności zawiadomiła (...) US w X poprzez złożenie druku ZAW-RD w ustawowym terminie, tj. 27 stycznia 2022 roku, wypełniła warunek dotyczący struktury przychodów oraz wielkości zatrudnienia i wydatków ponoszonych na rzecz zatrudnionych na podstawie innych umów niż umowa o pracę. Niewywiązanie się z terminowego złożenia sprawozdania finansowego w świetle obowiązujących przepisów, tj. art. 28j ust. 1 ustawy o CIT nie stanowi o utracie prawa do skorzystania z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Na wstępie wskazać należy, że stosownie do zadanego pytania wyznaczającego zakres rozpatrzenia wniosku oraz przywołanego we wniosku przepisu art. 28j ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który Wnioskodawca wskazał jako podlegający interpretacji indywidualnej, przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest wyłącznie wyjaśnienie, czy Spółka miała prawo skorzystać z opodatkowania podatkiem ryczałtowym CIT od 1 stycznia 2022 roku mimo nieterminowego złożenia sprawozdania finansowego za pierwszy rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2021 roku. Przedmiotem niniejszej interpretacji nie jest zatem ustalenie, czy Wnioskodawca spełnia pozostałe, ponad wskazany powyżej, warunki uprawniające go do stosowania opodatkowania zryczałtowanego, m.in. dot. skuteczności złożenia zawiadomienia ZAW-RD – powyższe informacje przyjęto jako niepodlegający ocenie przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej element opisu sprawy.
Zgodnie z art. 28d ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):
Podatnik opodatkowany ryczałtem od dochodów spółek, zwanym dalej w niniejszym rozdziale „ryczałtem”, jest obowiązany do prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości w sposób zapewniający prawidłowe określenie:
1) wysokości zysku (straty) netto, podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku oraz
2) w kapitale własnym:
a) kwoty zysków niepodzielonych i kwoty zysków podzielonych odniesione na kapitały, wypracowanych w latach opodatkowania ryczałtem, oraz
b) kwoty niepokrytych strat poniesionych w latach opodatkowania ryczałtem.
Jak stanowi art. 28e ust. 1 ustawy o CIT,
rokiem podatkowym podatnika opodatkowanego ryczałtem jest rok obrotowy w rozumieniu przepisów o rachunkowości.
Warunki umożliwiające opodatkowanie ryczałtem określa enumeratywnie art. 28j ustawy o CIT.
Jak wynika z art. 28j ust. 1 pkt 2-7 ww. ustawy – w brzmieniu obowiązującym w 2022 r.:
Opodatkowaniu ryczałtem może podlegać podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, jeżeli spełnia łącznie następujące warunki:
1) (uchylony)
2) mniej niż 50 % przychodów z działalności osiągniętych w poprzednim roku podatkowym, liczonych z uwzględnieniem kwoty należnego podatku od towarów i usług, pochodzi:
a) z wierzytelności,
b) z odsetek i pożytków od wszelkiego rodzaju pożyczek,
c) z części odsetkowej raty leasingowej,
d) z poręczeń i gwarancji,
e) z praw autorskich lub praw własności przemysłowej, w tym z tytułu zbycia tych praw,
f) ze zbycia i realizacji praw z instrumentów finansowych,
g) z transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 – w przypadku gdy w związku z tymi transakcjami nie jest wytwarzana wartość dodana pod względem ekonomicznym lub wartość ta jest znikoma;
3) podatnik:
a) zatrudnia na podstawie umowy o pracę co najmniej 3 osoby w przeliczeniu na pełne etaty, niebędące udziałowcami, akcjonariuszami ani wspólnikami tego podatnika, przez okres co najmniej 300 dni w roku podatkowym, a w przypadku gdy rokiem podatkowym nie jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych - przez co najmniej 82% dni przypadających w roku podatkowym, lub
b) ponosi miesięcznie wydatki w kwocie stanowiącej co najmniej trzykrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw z tytułu wypłaty wynagrodzeń na rzecz zatrudnionych na podstawie umowy innej niż umowa o pracę co najmniej 3 osób fizycznych, niebędących udziałowcami, akcjonariuszami ani wspólnikami tego podatnika, jeżeli w związku z wypłatą tych wynagrodzeń na podatniku ciąży obowiązek poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych;
4) prowadzi działalność w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej, prostej spółki akcyjnej, spółki komandytowej, spółki komandytowo-akcyjnej, której odpowiednio udziałowcami, akcjonariuszami lub wspólnikami są wyłącznie osoby fizyczne nieposiadające praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciele (fundatorzy) lub beneficjenci fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym, z wyłączeniem fundatorów i beneficjentów fundacji rodzinnej;
5) nie posiada udziałów (akcji) w kapitale innej spółki, tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym lub w instytucji wspólnego inwestowania, ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną oraz innych praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciel (fundator) lub beneficjent fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym;
6) nie sporządza za okres opodatkowania ryczałtem sprawozdań finansowych zgodnie z MSR na podstawie art. 45 ust. 1a i 1b ustawy o rachunkowości;
7) złoży zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, według ustalonego wzoru, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie do końca pierwszego miesiąca pierwszego roku podatkowego, w którym ma być opodatkowany ryczałtem.
Natomiast, stosownie do art. 28j ust. 5 ustawy o CIT w ww. brzmieniu:
Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 7, może zostać złożone również przed upływem przyjętego przez podatnika roku podatkowego, jeżeli na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego pierwszy miesiąc opodatkowania ryczałtem podatnik zamknie księgi rachunkowe oraz sporządzi sprawozdanie finansowe zgodnie z przepisami o rachunkowości. W tym przypadku księgi rachunkowe otwiera się na pierwszy dzień miesiąca opodatkowania ryczałtem.
Opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek jest opcją podatkową (ma charakter fakultatywny). Aby z niej skorzystać podatnik spełniający ustawowe warunki powinien złożyć zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, według ustalonego wzoru na druku ZAW-RD, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie do końca pierwszego miesiąca pierwszego roku podatkowego, w którym ma być opodatkowany ryczałtem.
Zawiadomienie to może zostać złożone również przed upływem przyjętego przez podatnika roku podatkowego, jeżeli na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego pierwszy miesiąc opodatkowania ryczałtem podatnik zamknie księgi rachunkowe oraz sporządzi sprawozdanie finansowe zgodnie z przepisami o rachunkowości. W tym przypadku, księgi rachunkowe otwiera się na pierwszy dzień miesiąca opodatkowania ryczałtem. Zamknięcie ksiąg rachunkowych oznacza w tym przypadku również obowiązek rozliczenia się z podatku CIT klasycznego i złożenia zeznania CIT-8.
Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie odnoszą się jednakże do kwestii sporządzania sprawozdania finansowego, a przepisami, które regulują tą kwestię jest ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 120 ze zm., dalej: „uor” ).
Zgodnie z art. 45 ust. 1 i 1f uor w brzmieniu obowiązującym w 2022 r.:
1. Sprawozdanie finansowe sporządza się na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych, o którym mowa w art. 12 ust. 2, oraz na inny dzień bilansowy, stosując odpowiednio, z zastrzeżeniem ust. 1a i 1b, zasady wyceny aktywów i pasywów oraz ustalania wyniku finansowego, określone w rozdziale 4.
1f. Sprawozdanie finansowe sporządza się w postaci elektronicznej oraz opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Z kolei, stosownie do art. 52 ust. 1, 2, 2a oraz 3 uor:
1. Kierownik jednostki zapewnia sporządzenie rocznego sprawozdania finansowego nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia bilansowego i przedstawia je właściwym organom, zgodnie z obowiązującymi jednostkę przepisami prawa, postanowieniami statutu lub umowy.
2. Sprawozdanie finansowe podpisują - podając zarazem datę podpisu - osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych, i kierownik jednostki, a jeżeli jednostką kieruje organ wieloosobowy - wszyscy członkowie tego organu albo co najmniej jedna osoba wchodząca w skład tego organu w sposób, o którym mowa w ust. 2b. Odmowa podpisu sprawozdania finansowego wymaga sporządzenia pisemnego uzasadnienia dołączonego do sprawozdania finansowego.
2a. Podpisanie sprawozdania finansowego stanowi potwierdzenie, że spełnia ono wymagania przewidziane w ustawie.
3. Przepisy ust. 1-2e stosuje się odpowiednio również do:
1) sprawozdania finansowego sporządzonego na dzień określony w art. 12 ust. 2 lub na inny dzień bilansowy;
2) sprawozdania z działalności jednostki określonego w art. 49, z tym że nie podpisuje go osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych.
W opisie sprawy wskazali Państwo, że 27 stycznia 2022 r. złożyli Państwo zawiadomienie ZAW-RD wybierając opodatkowanie w formie ryczałtu od dochodów spółekod 1 stycznia 2022 r. Dokonaliście Państwo również zamknięcia ksiąg rachunkowych na dzień bilansowy 31 grudnia 2021 r. oraz otwarcia na dzień 1 stycznia 2022 r. Sprawozdanie finansowe za rok 2021 zostało sporządzone 30 czerwca 2022 r., natomiast podpisane elektronicznie zostało 30 września 2025 r., tj. później niż w ciągu trzech miesięcy od dnia bilansowego.
Państwa wątpliwości dotyczą skuteczności przejścia na opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek (CIT estońskim) w sytuacji nieterminowego złożenia sprawozdania finansowego za pierwszy rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2021 roku, tj. po upływie 3 miesięcy od daty zamknięcia ksiąg rachunkowych.
Rozpatrując Państwa wątpliwości, wskazać należy, że ww. art. 28j ust. 5 ustawy o CIT, uzależniający możliwość opodatkowania ryczałtem m.in. od sporządzenia sprawozdania finansowego zgodnie z przepisami o rachunkowości, dotyczy jedynie podatników, którzy przed upływem przyjętego przez siebie roku podatkowego dokonują wyboru opodatkowania na zasadach ryczałtowych. W Państwa przypadku przepis ten nie ma zastosowania, bowiem Państwa rok podatkowy/obrotowy był tożsamy z rokiem kalendarzowym, a zamknięcia ksiąg rachunkowych dokonaliście na dzień bilansowy, który przypadał na 31 grudnia 2021 r., tj. na koniec, a nie w tracie roku podatkowego. Jednocześnie w styczniu 2022 r., tj. w terminie określonym w art. 28j ust. 1 pkt 7 ustawy o CIT, złożyliście zawiadomienie ZAW-RD o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek od 1 stycznia 2022 r., czyli od początku przyjętego przez Państwa roku podatkowego.
Z uwagi na powyższe, okoliczność podpisania sprawozdania finansowego 30 września 2025 r., tj. później niż w ciągu trzech miesięcy od dnia bilansowego, nie skutkuje w Państwa przypadku brakiem skuteczności zmiany formy opodatkowania na ryczałt od dochodów spółek, bowiem dla podmiotów, które wybrały opodatkowanie ryczałtem od początku roku podatkowego/obrotowego, warunku takiego nie przewidują wskazane na wstępie przepisy art. 28j ust. 1 pkt 2-7 ustawy o CIT. W rezultacie, Spółka miała prawo korzystać z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek od 1 stycznia 2022 r.
W Państwa przypadku art. 28j ust. 5 ustawy o CIT nie będzie miał zastosowania, bowiem nie dokonaliście Państwo zmiany zasad opodatkowania na ryczałt w trakcie trwającego już roku podatkowego. Państwa pierwszy rok podatkowy zakończył się 31 grudnia 2021 r., a następny rozpoczął 1 stycznia 2022 r. i taki też termin wskazaliście Państwo w złożonym zawiadomieniu ZAW-RD.
Zatem, Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Do wniosku dołączono dokumenty źródłowe. Należy jednak zauważyć, że Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do ich oceny; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę we wniosku i jego stanowiskiem.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
