Prawo Przedsiębiorcy 42/2001 z 17.10.2001 [dodatek: Prawo Przedsiębiorcy, str. 21]
Data publikacji: 17.10.2001
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Jakie powinno być biuro?
Celem pracy biurowej jest zbieranie i przetwarzanie informacji. W większości przypadków jest to praca twórcza i odpowiedzialna, wymagająca dużej koncentracji uwagi, często na podstawie jej wyników podejmowane są ważne decyzje. Dlatego należy pracownikom zapewnić właściwe warunki bhp oraz uwzględnić wymagania ergonomii.
Krystyna Zakrzewska-Szczepańska, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Nie każdy budynek można przeznaczyć na pomieszczenia pracy dla pracowników biurowych, powinien on odpowiadać wymaganiom rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 129, poz. 844) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z 14 grudnia 1994 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 1999 r. Nr 15, poz. 140 z późn.zm.). Budynki te powinny zapewniać bezpieczeństwo pracy i bezpieczeństwo w razie pożaru, nie stanowić zagrożenia dla higieny pracy i zdrowia pracowników oraz gwarantować odpowiedni poziom hałasu i drgań.
