Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-10-16

Wydatki na reklamę

Klienci z bazy danych

Wiele firm prowadzących działalność handlową wysyła katalogi, prospekty itp. informacje do klientów, których dane posiadają w swoich bazach danych. Czy wydatki na taką formę reklamy są w całości zaliczane do kosztów uzyskania przychodu?

Edward Jankowski, Izba Skarbowa w Warszawie, e-mail: edkonto@poczta.onet.pl
Na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn.zm.) i art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn.zm.) nie uważa się za koszt uzyskania przychodu wydatków na reprezentację i reklamę w części przekraczającej 0,25 proc. przychodu, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Tak więc o możliwości zaliczenia wydatków na reklamę w całości do kosztów uzyskania przychodu decyduje sposób jej prowadzenia.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00