Prawo Przedsiębiorcy 28/2009 z 28.07.2009 [dodatek: Prawo Przedsiębiorcy, str. 6]
Data publikacji: 28.07.2009
Obowiązek wydania świadectwa pracy
W związku z rozwiązaniem bądź wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca powinien wydać pracownikowi świadectwo pracy. W dokumencie tym zamieszczane są informacje dotyczące okresu zatrudnienia.
dr Ewa Wronikowska
Pracodawca ma obowiązek wydać pracownikowi świadectwo pracy niezwłocznie w momencie ustania stosunku pracy (jego rozwiązania lub wygaśnięcia). Szczegółowe przepisy w tym zakresie zawiera kodeks pracy oraz rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. Nr 60, poz. 282 z późn.zm. - zwane dalej rozporządzeniem).
