Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2021-01-07

Czy pracownik zdalny może wykonywać zadania służby bhp podczas kwarantanny

Przepisy dopuszczają możliwość wykonywania pracy zdalnej w czasie kwarantanny. Czy praca w tej formie może być realizowana również przez pracownika zatrudnionego na stanowisku administracyjno-biurowym, który dodatkowo ma powierzone obowiązki z zakresu służby bhp (w sytuacji gdy pracodawca nie ma obowiązku tworzenia służby bhp)?

Siedziba zakładu pracy (w tym również filia czy przedstawicielstwo) to naturalne miejsce wykonywania obowiązków pracowniczych. Jednak praca niewymagająca stałego nadzoru, niebędąca szczególnie niebezpieczną, do wykonania której nie potrzeba obecności wielu osób oraz skomplikowanych linii technologicznych, może być wykonywana spoza zakładu. Przykładem jest szeroko rozumiana praca biurowa, której efekty mogą być przesyłane pracodawcy drogą elektroniczną. Od lat pozwala na to telepraca, a od niedawna – w okresie epidemii COVID-19 –praca zdalna. Ta ostatnia polega na tym, że w celu przeciwdziałania COVID-19 pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie, przez czas oznaczony, pracy określonej w umowie o pracę poza miejscem jej stałego wykonywania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00