Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-05-10

Bałagan nie sprzyja rozwojowi e-usług. Sprawdź, czy nie ma go w twojej gminie

Coraz więcej samorządów umożliwia mieszkańcom załatwianie spraw urzędowych przez internet. Wiele z nich wprowadza jednak usługi w nieuporządkowany sposób, bez odpowiednich procedur bezpieczeństwa i obowiązkowych audytów, co w niedawnym raporcie wytknęła im Najwyższa Izba Kontroli. Poniżej pokazujemy najczęstsze nieprawidłowości, a tym, którzy ich się nie ustrzegli, przedstawiamy możliwe rozwiązania.

brak odpowiedniej informacji

W części urzędów informacje o możliwości załatwienia spraw drogą elektroniczną bywają niekompletne, mało czytelne albo trudne do odnalezienia. Tymczasem brak skutecznych sposobów informowania o możliwości obsługi interesantów przez internet może być jedną z przyczyn ograniczonego zainteresowania gminnymi e-usługami. Ma to szczególne znaczenie w dobie pandemii koronawirusa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00