Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-01-11

Badanie satysfakcji to marketing

E-mail z prośbą o ocenę zakupionych przez klienta produktów należy traktować jako informację handlową - uznał sąd w precedensowym wyroku. To zaś oznacza konieczność uzyskania zgody

Zarówno Urząd Ochrony Danych Osobowych, jak i sąd doszły do wniosku, że e-mail z prośbą o wypełnienie ankiety satysfakcji klienta należy traktować jako marketing. Zdaniem UODO nie oznacza to jednak konieczności uzyskania od klienta zgody marketingowej - firma może przetwarzać dane na podstawie uzasadnionego interesu. Sąd był bardziej restrykcyjny i doszedł do wniosku, że zgoda może się okazać konieczna.

Sprawa toczyła się na skutek skargi klientki, która zrobiła zakupy za pośrednictwem internetu. Co istotne, przy zakładaniu konta nie zaznaczyła zgody marketingowej. A właśnie za marketing uznała e-maila z prośbą o ocenę dokonanych zakupów. Klientka przesłała pytanie o to, kiedy - według firmy - miała wyrazić zgodę na przetwarzanie jej danych w celach marketingowych. Sprzedawca odpowiedział, że traktuje to jako sprzeciw wobec dalszego przetwarzania jej danych osobowych, co wcześniej czynił na podstawie uzasadnionego interesu administratora. Klientka nie zgodziła się z takim podejściem i wniosła skargę do prezesa UODO.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00