Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2023-05-11

Nowe obowiązki pracodawców

Po wejściu w życie nowelizacji kodeksu pracy w zakresie work-life balance oraz przejrzystych i przewidywalnych warunków pracy pracodawcy muszą zmierzyć się z rozszerzonym katalogiem informacji o zatrudnieniu, nowymi zasadami rządzącymi zawieraniem umów o pracę na okres próbny, a także wnioskami pracowników o bardziej przewidywalne warunki pracy. Zmiany weszły w życie w dosyć szybkim tempie, z czego może wynikać niewielka liczba praktycznych wskazówek na temat ich stosowania w codziennych relacjach z pracownikami. Organizowane w ostatnim czasie szkolenia i webinary dla pracodawców pokazują, że pytań w tym zakresie nie brakuje. Odpowiadamy na niektóre z nich.

O co pytają na szkoleniach

Obowiązki informacyjne

problem Jakie dodatkowe informacje o warunkach zatrudnienia pracodawca musi przekazać pracownikowi po wejściu w życie nowelizacji?

odpowiedź Nowelizacja istotnie poszerzyła zakres informacji przekazywanej nowo zatrudnionym pracownikom. Obowiązek informacyjny został poszerzony o przekazywanie informacji dotyczących:

  • obowiązującego pracownika dobowego i tygodniowego wymiaru czasu pracy;
  • przysługujących pracownikowi przerw w pracy;
  • przysługującego pracownikowi dobowego i tygodniowego odpoczynku;
  • zasad pracy w godzinach nadliczbowych i sposobach rekompensaty za taką pracę,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00