Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2024-03-06

Limit zobowiązań w uchwale budżetowej powinien uwzględniać również odsetki i inne koszty kredytu

Gmina zamierza zaciągnąć w kwietniu lub najdalej w maju kredyt w wysokości 2 mln zł na pokrycie planowanego deficytu. Mamy jednak problem praktyczny dotyczący limitu zobowiązań: kwota główna kredytu to 2 mln, a do tego dojdą odsetki i różne prowizje bankowe, które łącznie wyniosą kilkadziesiąt tysięcy złotych. Czy w tej sytuacji wystarczy obecna kwota limitu 2 mln w budżecie, czy powinna być zmieniona na wyższą?

Określona w uchwale rady gminy kwota limitu zobowiązań powinna obejmować oprócz kwoty głównej również inne należności z nią powiązane, w tym odsetki oraz koszty związane z uzyskaniem kredytu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00