Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (cz. 4)

W ostatniej już części opracowania omawiamy obowiązki pracodawcy w sytuacji wypadku przy pracy, uprawnienia do świadczeń pracownika, mającego chorobę zawodową lub który uległ wypadkowi przy pracy oraz problematykę nadzoru w zakresie bhp w zakładach pracy.

WYPADKI PRZY PRACY I CHOROBY ZAWODOWE
Definicja wypadku przy pracy
Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. Nr 199, poz. 1673 ze zm.) za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło:
• podczas wykonywania przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonego lub w związku z nimi,
• podczas wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy, nawet bez polecenia, lub w związku z nimi,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00